Ensam är INTE stark.

Everyday / Permalink / 2
Natten som var var ett helvete, borde ha förstått att det skulle påverkade dagen. Osminkad och med påsar ner till kinderna föllföljde jag trots det dagens planer. Liams förskola hade stängt för planering idag så jag och pojkarna följde med Eira och Freja med mammor på öppna förskolan. Dom stänger ju ner nästa vecka men bättre sent än aldrig. Även om jag kände mig lite vilsen bland alla erfarna "öppna förskolan mammor" så hade jag världens bästa sällskap. Det är så kul när man träffar nytt folk som man funkar med direkt. Jag har verkligen tagit mig i kragen och försöker komma ut och träffa folk.

Då vi kom hem från öppna förskolan kom mamma och syster förbi på fika. Pojkarna fick lite presenter av sin mormor som hade varit till Åland och Stockholm över helgen. På eftermiddagen kom Veronica upp en sväng och gjorde oss sällskap och det var min tur att få gåvor. Två foundations som inte passade hennes hy. Mycket uppskattat.

Liam har sammanlagt sovit 15min på hela dagen och det var i vagnen hem från öppna förskolan, därför fick han gå och lägga sig kl 18 ikväll. Välling, ny blöja, pyjamas, allt var frid och fröjd. Somnade och låg och smågrät i sömnen men efter att jag var in dit 2 ggr så kom han till ro och somnade. En halvtimme senare börjar det hysteriska skriket. Inte första gången det händer men första gången jag är själv hemma med bägge pojkarna. Inget tröstar honom, varken nappen eller min famn. Försöker väcka honom men det är nästintill omöjligt. Såklart väcker han även Noel som är trött och behöver sova. Dubbelt grin, snor och tårar överallt.

Två timmar senare sover bägge pojkarna och pappan kommer hem lagom till allt är över.
Jag är psykiskt och fysiskt utmattad.
#1 - - Johanna:

Hej.



Nu har min förkylning äntligen brutit ut, så kanske ska vänta med att träffas till nästa vecka så jag inte smittar ner er?

#2 - - lina:

typiskt alltså men du fixade det tillslut! Bra jobbat!

Till top