EFTERLÄNGTAD NATTNING

/ Permalink / 1

18:48 börjar det. Nattningen av min stora kille.
Första gången på 2 veckor som jag ska göra det.
Ni kanske tycker det låter konstigt, men som jag har längtat.
Ta på pyjamas, byta blöjor, borsta tänder... Lite välling och en puss godnatt.
Sedan gick det inte riktigt som jag hade hoppats. En halvtimmes grin o skrik.
Det slår hårt, som ett slag rakt i hjärtat, som en kniv som vrider om.
Sedan kommer pappa och du somnar nästan direkt utan protester.

Vad har jag gjort? Varför gav jag bort 2 veckor?
2 veckor som jag aldrig kommer få tillbaka. 2 veckor som har förstört så mycket.
Jag är inte van att "inte duga". Jag vet inte hur jag ska klara av att inte längre vara
den enda för dig. Ikväll fick jag ett smärre sammanbrott.
#1 - - mamma:

Små barn utvecklas mycket på 2 veckor, iallafall

lilla Pie som har blivit storebror.

Snart ändrar det sig igen och "bara" mamma duger,

så är det att ha barn.

Till top