Funderingar från en trött mamma

/ Permalink / 1
Gråt gråt gråt. Det känns som att Noel har gråtit i 48 timmar i streck nu. Jag försöker febrilt komma på en förklaring. Barn gråter väl inte bara för att jävlas med oss vuxna? Nej såklart inte. Det måste vara tänder som är på gång.. fast det har jag ju trott i en månad nu. Är han inte lite varm, han måste ha feber. Fast såklart han blir varm som han skriker. Spyr han inte lite väl mycket, kanske har han åkt på magsjuka? Han rör sig så mycket i sömnen, han måste drömma mardrömmar. Har jag ätit något som han reagerar på? Nja inte troligt då jag ätit samma milda mat två dagar i rad nu. Visst rödlök är ganska starkt men han har aldrig reagerat på det tidigare.

Varför ska man alltid överanalysera allting? Jag gjorde det med Liam och nu gör jag det igen. Man måste ha en förklaring då folk tittar snett för att ens barn gråter. Han är inte riktigt frisk, han har nog lite ont i magen... Nej en 4,5 månaders baby kan ju inte bara vara ledsen utan någon direkt anledning. Det är bara oss vuxna förunnat.
Jag är övertygad om att han är inne i ännu ett utvecklingssprång just nu. Liam hade en liknande period runt 4 månaders ålder då han sov dåligt och var allmänt missnöjd i några dagar, sedan gick det över och han kunde massa nya saker. Han hade tagit ett stort språng i utvecklingen.



#1 - - Sara:

Lillfisen saknar moster,då blir man lite små kinkig ;) Så ikväll kommer han sova jätte bra efter en dag hemma hos moster och miljoner chanser att spy ner mig ;)

Till top