God påsk

Everyday / Permalink / 1

En riktigt god påsk är nu över. Det känns som att den var extra lång i år men det beror nog på att vi varit hemma 6 dagar i rad. Noel fick ju magsjuka på tisdagen och Liam på onsdagen så vi var hemma onsdag, torsdag. På torsdagen var de friska igen så vi kunde åka ut till mormorn och morfarn på påskmiddag. Det känns som att det är vad de här dagarna har rutats upp efter. MAT. Vi har hunnit med middag hos alla som vi brukar besöka och självaste påskmiddagen stod vi för i år. Jag hade slagit på stort och köpt en duk och allt men någon traditionell påskmat bjöd vi inte på utan det blev en riktig grilltallrik som ni kanske sett från tidigare inlägg.

All ledig tid mellan mat och sovning har tillbringats utomhus, i lekparken och med goda vänner. Cyklar har plockats fram, ben har blivit skrapade, såpbubblor har blåsts i mängder och byxor är nötta i baken efter all rutschkaneåkning. Ett par turer till Birsta har vi också hunnit med. I fredags tog jag och Noel en shoppingdejt och en lunch med vår höggravida vän Lina (tänk nästa gång vi ses är du mamma!) och på eftermiddagen mötte jag upp med min andra höggravida vän Ida.

Det kommer nog kännas tungt att kliva upp imorgon och lämna barnen på förskolan. Man vänjer sig så fort vid ledigheten och det höga tempot tillsammans. Vi har skapat lite nya rutiner och jag längtar så till sommaren.
Just nu drömmer vi om en utomlandssemester tillsammans nästa sommar. Vi pratade lite om det ikväll då barnen skulle lägga sig och jag frågade Liam om han skulle vilja åka utomlands. Jag förklarade att man måste åka flygplan dit och att man fick äta mat och se på film på flyget. Sedan då man kommer fram är det jättevarmt och man får bada och leka i lekparker varje dag. Och äta glass. Kanske åka på någon djurpark och titta på djur. Liams ögon lyste då han sa " Jaaaa, jag vill åka till tomten och bocken. "  Suck.

#1 - - Maria:

Det ser ut som ni varit på lekparken ovanför oss :) Känner ni någon som bor här?

Till top