Vardagen knackar på...

Everyday / Permalink / 2
...och jag har lite sådär ont i magen. Jag vill inte släppa taget om sommaren ännu. Den bästa sommaren sedan pojkarna föddes. Vi har inte varit iväg så mycket, mest varit hemma och rått om varandra. Pojkarna har varit ledig 6 veckor från förskolan och jag har läst en jätterolig kurs som blev en liten reminder vad det egentligen är jag vill göra med mitt liv, vad som är MIN stora dröm.

Ikväll har jag en artikel att läsa igenom och bearbeta, måste lägga mig tidigt, ställa klockan, välja ut kläder (i mitt huvud. Ja, jag gör sånt). Och imorgon bitti då klockan ringer kl 6 (!) måste jag skynda mig duscha, fixa mig, äta frukost, rasta hunden och krama pojkarna. Sedan kommer jag ha ännu mer att läsa imorgon kväll men då kommer jag vara helt slut och somna i soffan med boken över ansiktet. Det glamorösa livet som pluggande tvåbarnsmorsa. Men jag ska inte klaga för jag älskar det egentligen. Jag måste bara komma in i det igen. Tur att jag har ett härligt gäng tjejer att dela det med.

Dessutom blev jag med skrivare för en vecka sedan. Vilken lyx. Fatta vad myckt "bra å ha" en skrivare faktiskt är. Jag har massa saker som måste skrivas ut. Synd bara att bläcket tog slut 4 sidor in i den där jäkla artikeln så nu måste jag köpa nya bläckpatroner. Surfade in på clas ohlsons hemsida.. hade väl räknat med en hundring eller så.. men 300 spänn?? Det är alltså anledningen till att jag inte haft en skrivare förut.


Nästa sommar ska jag vara helt ledig. Bosätta mig i en stuga på Gotland eller hyra in oss på en bondgård (Noel får betala av hyran, han skulle vara en perfekt stallpojke). Något att längta till.
Och om 2 veckor åker vi ju faktiskt till Rom, ett perfekt sätt att starta en mörk och ruggig (läs mysig) höst på.
#1 - - My:

Känner samma som du Nina men som du säger så går det ju bra när man väl kommit in i det. Ses imorn!

#2 - - Johanna:

Kjell & Co har billigare patroner till min skrivare. Kolla hos dom om det finns till din också. :) Tror det brukar gå på ca 300 kr för alla 4 patroner för mig.. eller 400 kanske..

Till top