Midsommar och Malmö

Everyday / Permalink / 1
Nu har vi landat hemma efter den långa ledigheten. Midsommar var hektiskt och regnigt med en del kära återseenden. Mina älskade barn, som hoppade av glädje då jag hämtade dem i fredags och som i nästa stund började med det ena knepet efter det andra. Och gud vad Noel har växt. Har han verkligen varit sådär stor förut, sådär lång? Han som är så liten, min lilla 1 år och 9 månaders kille som nästan är torr nu. Han är helt otrolig. Det är de bägge två för den delen. De har fortfarande blöjan men de går på pottan hela tiden och har oftast helt torra blöjor. Noel har tagit initiativet helt själv och älskar att gå på pottan.

Annars då? Jo räknaeramsor är grejen här hemma nu. Fem fåglar och tre små apor sjungs för jämnan, ofta i samband med nattning. Pelle plutt börjar också komma tillbaka fast jag glömt den andra versen till Liams stora förtret.

Igår var vi och åt på hamburgarn som Liam säger och han skulle bums ha med sig sin lilla Bamse plånbok som han har lite mynt i. Betala skulle han också trots att jag redan hade dragit mitt kort så han fick lägga 1 krona i Ronald McDonald bössan och var så stolt att han hade betalat allas mat. Gång på gång då vi åt påpekade han att det var han som hade köpa mammas hamburgare och pappas pommes frites. Sedan plockade han av bordet och gick till kassan och tackade för maten.

Noel har växt till sig och blivit en egen individ, inte helt olik den han alltid har varit bara att det är lättare att definiera det nu. Jag minns att jag redan då han var några månader gammal såg tecken på en stark vilja och att han var orädd och tog för sig av livet, en egenskap jag önskade att han skulle få behålla och det har han också gjort. "Konsekvenserna" av detta blir således en extrem tjurighet och en trots som redan vid 1,9 års ålder börjar bli ganska extrem. En "konsekvens" jag gärna tar.

Inatt drar jag till Malmö och kommer hem på fredag. Barnen ska på massa andra roligheter, bla Furuvik, och jag ska njuta av (om man inte räknar med förra veckan) den första ledigheten jag fått på egen hand på över 3 år. Det är behövligt kan jag säga även om jag vet att jag kommer sakna de små varje minut. Tur att jag kommer ha två andra små att umgås och mysa med. Min stora (hallå när blev han 4 år?) gudson och hans nyfödda lillasyster. Jag får se om det kommer någon uppdatering i veckan men räkna inte med det. Det här bloggandet går lite på halvfart under sommaren men jag hoppas att både ni och jag kommer tillbaka på riktigt i höst!

#1 - - Aliana:

Hej! Hoppas allt är bra med er. Jag skulle bara höra, du gjorde om min blogg för ett tag sen men jag skulle vilja uppdatera den. Gör du fortfarande sånt? Jag betalar givetvis för besväret. Ha det bäst! Aliana

Till top