Upp och ner vända dagen

Everyday / Permalink / 0
Vintertid och det känns i båda kropp och knopp. Jag minns att jag brukade gilla vintertid. Eller inte då jag jobbade natt för då blev det en extra jobbtimme men annars. Få en timme längre sömn, vrida tillbaka klockan. Idag, not so much. Noel har börjat vakna klockan 6 på morgnarna igen. Idag betyder det klockan 5. Inte okej. Efter lite kamp somnade han om och sov en hel timme längre. Liam sov till klockan 8. Trötta och griniga barn före middag, under middag och efter middag. Natt före klockan 19 betyder en tidig morgon även imorgon. Första måndagen på 6 veckor som vi faktiskt skulle kunna sova lite längre än till klockan 6. Så vintertid, ta dig i brasan!

Annars har vi varit ute en stund på förmiddan, jag och Liam tittade på andra sidan häcken då Noel sov och sedan kom Lina, Henke och Lova hit och lagade middag till oss. DET är lyxigt om något, att bli bjuden på middag i sitt eget hem. Storstädning har vi hunnit med också. Hann dammsuga överallt och torka golven men då jag torkade alla lister och dörrar (skitgöra!) brann dammsugaren och Liam fick en liten stöt. Vad är det frågan om egentligen? Hur mycket otur kan man ha? Igår höll Noel på att få en 60 kilos byrå över sig och idag höll Liam på att få ström i sig då han dammsög. Och med risk för att låta som en gnällkärring, ännu mer utgifter. Världens tråkigaste grej att köpa dessutom, en ny dammsugare. Någon som vet vart man kan få tag på en billig?

Till top