Första veckan med LCHF

Everyday / Permalink / 2
Antar att jag "måste" göra någon slags sammanställning över den första veckan med LCHF.

Det gick så otroligt bra den här gången. Ingen jobbig övergång eller något jättesockersug. Minns att det var en kväll då jag var så sugen på godis men det gick snabbt över. Likaså mådde jag ju lite illa den första kvällen men sen var det inget mer med det. Jag har inte börjat köra de riktigt feta frukostarna än för än så länge tycker jag det här funkar bra. Jag unnade mig två små efterrätter i helgen eftersom det var kalas och trots att de var LCHF anpassade så fick jag lite dåligt samvete. Två gånger åt jag lunch ute också. Caesarsallad utan bröd med extra mycket ost och tacotallrik utan bröd. Det är ganska lätt att äta ute med LCHF bara man tänker på att plocka bort kolhydraterna och be om lite extra sås, ost eller liknande.

Vad visar vågen då kanske ni undrar? Jag var i alla fall sjukt nyfiken och förväntansfull.
-2 kg.

Det är väl en okej siffra med tanke på vad jag ätit och att jag inte varit hungrig en sekund. Men jag har fortfarande 9 kilo att gå ner så det känns som en lång väg kvar. Kan man gå ner 9 kilo på 5 veckor? Kanske inte med LCHF. Men en 5-6 kilo då? Då skulle jag vara nöjd. Då kan jag unna mig ett stort påskägg till påsk och sedan fortsätta fram till sommaren. Ja det är väl bara att kämpa vidare! Den här veckan äter jag alla luncher borta så det är en utmaning men idag gick det bra i alla fall. Färsbiffar med tzatsiki och rivna morötter. Det blev väl helt okej även om jag kände att jag fått i mig alldeles för lite fett.
#1 - - Emma - Mamma till Viggo & Melker.:

Vad du är duktig, minus2kg är ju skitbra, du ska vara stolt :)

#2 - - Anonym:

Till top