Paris is always a good idea

Resor / Permalink / 2
Jag går fortfarande runt och mumlar Bonjour... Merci... Brioche här hemma. En vanlig åkomma efter ett par dagar i Paris har jag hört. Jag borde ju veta som har varit där två gånger tidigare. Men Paris i sommarskrud var något jag aldrig hade upplevt förut och det är något jag sent kommer att glömma. 
 
Det finns ingen stad som har samma effekt på mig som Paris. Möjligen ett somrigt Stockholm. Jag minns fortfarande min första resa till Paris 2006 och hur jag såg Stockholm i varje hörn. Väldigt lustigt med tanke på att min syster (som aldrig varit i Paris förut) påpekade samma likheter flera gånger denna resa. Slutet av Champs Elysee (om man utgår ifrån triumfbågen) jämfördes med Djurgården och området runt Sacre Coeur jämfördes med Skansen. Min erfarenhet är att få städer faktiskt lever upp till sin titel storstad. Paris gör det definitivt och Stockholm likaså.
 
Paris visade sig verkligen från sin bästa sida. Vädret var på topp med strålande sol och över 30 grader varmt. Fransmännen slog mig med häpnad med sin humor och charm (vad har hänt där?). Den gullige säkerhetsvakten utanför Eiffeltornet som efter att syrran hade råkat slå honom i huvudet med sin väska skämtade gott med oss och försökte sno mina kinderägg som jag hade köpt till barnen. Mr Bean karaktären inne på mataffären som fick både oss och kassörskan att skratta hysteriskt. Servitören i Montmartre som skämtade då vi frågade efter toaletten. Den lilla gumman som kom fram till oss på gatan och frågade om vi behövde hjälp att hitta (vi måste ha sett ganska bortkomna ut). KIllen som jobbade i biljettluckan på metron som småskämtade med oss och hälsade oss välkomna till Paris. De roliga securitaskillarna som knappt kunde engelska och som fick följa med oss upp på rummet och hjälpa oss fälla ut extrasängarna. Våran snabbvisit inne på en inredningsbutik som viade sig vara en sexshop varav syrran som gick i täten skrek vänd och vi alla sprang ut därifrån. 
 
Men nog skrivet om denna underbara stad. Här kommer lite bilder på brudarna istället. 
Peace!
 
 
 
 
 
#1 - - Sara:

Haha älskar Paris posen ;) en pose för varje stad! ;)

Svar: Haha vad var det i London? Hopp eller? ;)
thepioneer.blogg.se

#2 - - Jonna - mamma till Max:

Åh, det ser ut som att ni har haft det jättehärligt!

Till top