Allegiant

Everyday / Permalink / 16
En legolåda och en omgång Den försvunna diamanten senare så pustar jag ut en stund i sängen medan barnen spelar tevespel. Det går i perioder det där men just nu går allt i väldigt högt tempo här hemma. Det ska hända nånting hela tiden och det tjatas hela tiden om vad som ska komma. Nu har jag lovat dem att spela lite tevespel tills vi ska äta lunch här inom en timme och sedan ska vi baka lite muffins. Igen. Vi bakade igår med. Jag som inte ens gillar att baka. Jaja, barnen har ju roligt iallafall och blir lagomt speedade av allt socker.
 
Men nu.. en stund för mig själv med Allegiant. Jag tipsade om Divergent för lite drygt två år sedan och det är roligt att se att den här serien har blivit så stor nu med filmerna och allt. Jag har haft den tredje och sista delen Allegiant liggande här hemma sedan den kom i somras. Jag har som inte tagit mig för att läsa den. Det är inte riktigt likt mig. Den tillhör en genre som tilltalar mig väldigt mycket. Dystopi, samhällskritisk som bara den och så lite kärlek på det. Men ändå är det något som fattas. Kanske tyckte jag att den första boken var den bästa. Jag minns faktiskt inte Insurgent (den andra boken) så mycket. Nu sitter jag iallafall här med 100 sidor kvar och jag undrar lite hur det här kommer sluta. 
 
 
#1 - - Sandra (blivande frisör):

vilken mysig blogg du har :)
hoppas du får en trevlig tisdag!!
kram

#2 - - Sandra (blivande frisör):

vilken mysig blogg du har :)
hoppas du får en trevlig tisdag!!
kram

Svar: Tack och detsamma till dig!
thepioneer.blogg.se

#3 - - Ana Kroatien:

har hört att den är jättebra...måste läsa iaf!

#4 - - Jenny:

Köpte den första boken igår. Har sett filmen och tyckte den var bra :)

#5 - - Trees, mamma i London:

Jag tycker lite samma som dig, att den saknar något!
Jag är på den andra nu och jag tycker inte om den alls.. därför ligger den mest på bordet och tar plats ^^.
Var lite besviken på huvudskådisen i filmen, tycker du inte också att hon är lite ...uttryckslös?
Fin blogg du har, förövrdigt! :)

#6 - - Emmelie:

Åh såg Divergent för ett tag sedan och funderar på att läsa böckerna! :)

Svar: Det borde du göra. Jag läste boken först men blev inte besviken på filmen :)
thepioneer.blogg.se

#7 - - Tommy:

är den bra?

#8 - - Daniela:

Jag fick den till julklapp :) Har inte hunnit börja med den än, har dessutom några sidor kvar på 2an :)

#9 - - K- S:

Vilken fin blogg su har! :)
Jag blev så besviken på sista boken att jag faktiskt förvånade mig själv. Levde verkligen in i karaktärerna. Nu ska kag inte avslöja något men har du sett filmen? Är den bra?

#10 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

De böckerna är ju så bra :)

#11 - - Annster:

Roligt med läsning :)

#12 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

Divergent vill jag läsa

#13 - - Peasyeasy:

Mysigt med bokläsning! Har läst den serien, får dock säga att den första är bäst :)

#14 - - Lisa Lövgren Ränne:

Jag var inte helt förtjust i slutet, egentligen inte i sista boken alls, tyckte mycket mer om de två första och hade nog hoppats på att 3an skulle knyta ihop säcken lite mer... men en tårdrypare var det iaf!

#15 - - Robex Lundgren:

är den bra ?

#16 - - Ida:

Lite så är känslan för matchad serien också. Man blev så fast i första men sen minns jag faktiskt inte riktigt andra och tredje...

Till top