När man blir sjuk av stress

Everyday / Permalink / 0
Jag har nog aldrig förstått begreppet gått in i väggen förut. Jag har nog t.o.m skämtsamt använt det då jag i perioder har tagit på mig för mycket jobb. Men för lite mer än en vecka sedan tog det tvärstopp för mig. Det var som att kroppen lade av. Ingenting fungerade längre. Varken sömnen, koncentrationen eller hjärnan. Plötsligt fann jag mig själv skakandes och hyperventilerande på sjukhuset. Jag trodde att mitt liv var över. Ett par dagar tidigare hade jag haft bröstsmärtor så nu tänkte jag att det var kört. Tur att jag hade min sambo med mig som visste vart jag skulle åka för att få rätt hjälp. Det visade sig att jag inte skulle dö och att mina värden var jättebra men att jag har någon form av utmattningsdepression som bl.a visar sig i panikångestattacker. Jag skulle kunna skriva en lång lista med mina symtom men att bara få ihop det här inlägget har tagit flera timmar (jag skämtar inte). Det värsta för mig har varit att jag inte känner igen mig själv och att inte orka med mina egna barn.
 
Till top