Välkommen augusti

Everyday / Permalink / 3
 
Många pratar om att sommaren är över nu och att hösten är på väg. Semestrarna börjar ta slut och det är dags att återgå till vardagens rutiner. För mig har inte sommaren börjat ännu. Jag är nog den enda som inte har störts nämnvärt av vädret. Men nu går sambon äntligen på semester och jag får ta igen mig lite. Det är två veckor kvar tills jag ska börja jobba lite smått igen och resten av familjen har drygt tre veckor kvar av ledighet. På den tiden ska vår 6-åring fylla 7, jag ska på Linnea och Henriks bröllop och jag hoppas också hinna med någon liten minisemester med familjen. Vart det bär av och när är dock lite oklart ännu. Jag har inga stora önskemål. Sverige är underbart på sommaren och jag vill mest bara ha miljöombyte.
 
Juli bjöd inte på några större utsvävningar. Det känns som att jag bara suttit inne i en hel månad men riktigt så är väl kanske inte fallet. Både sambon och svärmor har fyllt jämnt, vi har haft besök av familjen från Stockholm och Oslo, vi har gjort en mysig liten utflykt till Sågverket utanför Härnösand (mer om detta i ett senare inlägg), ätit ute med familjen och jag har börjat läsa böcker igen på riktigt. You had me at hello var en riktig sån där feel good:are som lämnade avtryck. 
#1 - - Louise - vitmossa:

Bra attityd! Hoppas du får en trevlig semester! :)

#2 - - Ida Nilsson:

Jag känner också som att jag har suttit inne hela juli.. men det är nog mestadels för att min sambo inte fick semester förrän i fredags och man själv är mammaledig i detta hemska väder som varit. Hoppas på en förändring nu de sista veckorna av sommaren!

#3 - - JUNITJEJ:

Ha en mysig augusti-månad!

Till top