Årets första bröllop, snöstorm och medaljongsjukan

Everyday / Permalink / 1
Rubriken sammanfattar min dag ganska bra. Sätter man ihop det till en enda mening så låter det inge vidare. Årets första bröllop i snöstorm med medaljongsjukan. Men så illa är det faktiskt inte. Bröllopet gick riktigt bra och den värsta nederbörden hade inte börjat falla då vi hade porträttfotograferingen utomhus. Väl framme vid vigseln så var det snöstorm ute och det blev inga gratulationsbilder utanför kyrkan. På väg hem såg jag inte mer än en meter framför mig. Men vad fasiken är medaljongsjukan då kanske ni undrar? Det är en helt ofarlig men väldigt jobbig virussjukdom som resulterar i stora utslag på mage, rygg och armar som kliar som attan. Dom största är stora som en femkrona. Det smittar iallafall inte som tur är men med lite otur kan jag få dras med det i tre månader. 
 
Nu ska jag fortsätta värma mina frusna tår med en kopp te och ett par avsnitt av Gotham. Jag är ju tydligen ett fan av superhjälteserier numera. Arrow, The Flash och nu Gotham. Extra roligt är det ju att se Benjamin McKenzie i en serie igen. OC var trots allt en av de första amerikanske serierna jag började följa sådär slaviskt. Efter Dawson's Creek förstås. Haha. 
 
#1 - - Jonna:

Usch vad tråkigt. Medaljongsjukan hade våran Max när han var strax över två år (lite mer än ett år sedan) men hans medaljonger satt nog bara i cirka en månad. Vi underhöll dem bara med lite mjukgörande.

Till top