But first, tea.

Everyday / Permalink / 3
Söndag morgon. Hela huset är knäpptyst. Alla sover utom jag och kattorna. Jag sitter här med min obligatoriska kopp te och tänker på gårdagen. Sophia och Christians bröllopsdag. Jag tänker på hur annorlunda mitt liv ser ut jämfört med vad jag hade trott. Först ville jag inte ha barn, familj, volvo, villa. Jag ville ut och resa, ta motorcykelkörkort och göra karriär. Sedan hände saker, livet, jag mötte nya människor som skakade om och formade om, och plötsligt stod jag där med en liten bebis i famnen. Från den stunden önskade jag mig inget hellre än en stor familj i ett stort hus på landet och ett stort påkostat bröllop. Idag, nästan 7 år senare ser mina framtidsdrömmar annorlunda ut. Nu har jag inga, haha skämt o sido. Jag har en bekant som är 15 år äldre än mig  men vi befinner oss på samma plats i livet. Hon 45 och jag nästan 30. Barnen börjar bli hyfsat stora. Jag vill ut och resa och njuta av livet. Hus vet jag inte om det är något för mig och tanken på ett bröllop har jag glömt för länge sedan. Det känns inte ens bitterljuvt längre. Det är bara ingenting för mig, just nu. Mitt drömboende är en stor lägenhet i stan, kanske t.o.m i en annan, större stad. Stockholm kommer nog alltid dra. Det är mitt happyplace.
 
 
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Vilken sommarfin bild!

#2 - - Liza:

Det är häftigt hur ens drömmar och visioner förändras. Men livet går i perioder helt enkelt. ...vissa saker kan man styra över och vissa inte. Men jag har ett favorit uttryck, "Det blir som det ska".

För bara 2 år sedan, så trodde jag aldrig att jag skulle vara både fästmö och flyttat ut på landet i ett gammalt torp. Jag har alltid sagt till mig själv, att jag någon gång vill bo på landet.. I framtiden så att mina barn skall få växa upp på landet. Men så dök mitt smultronställe upp. ALLT, precis allt kändes rätt. Och efter en lång och skraj budgivning vart huset vårt ändå :-).

#3 - - lina:

Vi pratade om Sthlm i veckan jag och Henke. Att sen kanske när barnen flyttar ut! Det är verkligen en härlig stad med så mycket själ på något sätt! Om än det känns som att du inte har någon framtidsplan så tror jag att det sakta men säkert kommer
Växa fram en plan för framtiden. Det gäller nog "bara" att försöka hitta de saker som ger glädje och styra vägen ditåt!😘❤️

Till top