Anna Holm

Everyday / Permalink / 0
Här är böckerna som jag nämnde häromdagen. Ett oemotståndligt förslag och En oemotståndlig affär av Birgitta Bergin. Böckerna handlar om Anna Holm, 30-årig fastighetsanalytiker från en småstad på västkusten. I den första boken får hon ett stort arv och ett förslag som hon inte kan tacka nej till. Det finns en playboy, en stor kärlek och en fruktansvärd sorg. Allt man kan önska sig av en riktig chic lit. Men det här är ingen vanlig chic lit för Birgitta Bergin lyckas göra något förutsägbart till något oförutsägbart. Bok nummer två, en oemotståndlig affär, kan jag inte skriva så mycket om utan att avslöja alltför mycket om den första boken men här blir jag riktigt irriterad på huvudkaraktären Anna Holm. Men sedan får jag ändå det slut jag önskar och jag blir nöjd.
Det absolut bästa med den här serien måste vara att den tredje och sista boken kommer nu i september. Jag hatar då man måste vänta en hel evighet på fortsättningen på en bra bok. 
Till top