Sarah Bernhardt

Everyday / Permalink / 1
 
 
Att jag älskar pioner har väl inte undgått någon vid det här laget. Att jag däremot är urusel på vad de olika sorterna heter kanske ni inte vet. Alltså missförstå mig rätt, jag har stenkoll på vilka pioner som finns och hur de ser ut då de är utslagna men jag har egna små namn på dem. Ganska värdelöst egentligen då jag aldrig kan föra en normal konversation med någon om pioner så därför har jag bestämt mig för att lära mig de riktiga namnen i sommar.
 
Som de här underbara favoriterna som heter Sarah Bernhardt. Jag älskar verkligen dessa rosa små bollar som luktar så gott. Jag fick ett tips av en florist en gång att om inte knopparna slår ut efter ett par dagar så kan man doppa dom i varmt vatten så att "hinnan" som håller ihop knoppen löses upp. I regel klarar blomman av detta själv men ibland kan de behöva lite hjälp på traven. 
#1 - - Jossan:

Åh, det är så himla vackra!! :D

Till top