Första advent

Everyday / Permalink / 0
 Idag är det första advent och jag vill mer än jag orkar just nu. Eller kanske snarare, när jag väl vill något så finns ingen ork. Men två adventsstjärnor har suttit uppe någon vecka nu och en tredje monterades ihop och sattes upp idag. Ljuskronan ovanför köksbordet är klädd i eukalyptus och två eukalyptuskransar har jag lyckats få ihop till vardagsrummet också. Igår satte jag upp de mörkgröna sammetsgardinerna i vardagsrummet och jag hoppas få upp de vinröda i köket så fort jag köpt fler krokar. Fingerkrokarna som jag brukar använda till våra skenor funkade inte till dessa sammetsgardiner från Ellos tyvärr. Sedan har jag köpt ett par små hyacinter och amaryllis på snitt såklart. Jag försöker att inte tänka alltför mycket på att det bara är tre veckor kvar till julafton utan istället vill jag bara vara i nuet och njuta av den här tiden före. Pyntet, förväntningarna, smakerna, musiken, ljusen och snön som redan har kommit. 
Till top