Stanna av Flora Wiström

Everyday / Permalink / 0
 Den andra boken jag läste på semestern var Stanna av bloggaren och författaren Flora Wiström. Jag började läsa Floras blogg för ett par månader sedan efter att jag hade lyssnat på henne och Fridas podd. Frida, som bl.a är fotograf, har jag följt länge. Men åter till Flora. Jag har fastnat för hennes sätt att uttrycka sig och jag kan verkligen se och höra Flora när jag läser hennes bok. Samtidigt känner jag mig lite gammal när jag läser Stanna. Jag har alltid sett mig själv som den yngre vuxna generationen men har nu börjat inse att jag passerat 30 och det skiljer ganska mycket mellan mig och 20-åringarna. Men jag älskar den här nya generationen. De är så coola, medvetna. Att vara feminist är en självklarhet och de är så idealistiska. Men nog pratat om det. Stanna är en klart läsvärd bok om kärlek och hur det är att växa upp idag. Den tar också upp det allvarliga och sorgliga ämnet hur det är då någon i ens närhet drabbas av en dödlig sjukdom.
Till top