Midsommar vid havet

Everyday / Permalink / 0
Tänk att det är midsommarafton idag. Efter jul är det nog min favorithelg. Jag har någon romantiserad bild av midsommarfirandet sedan jag var liten och vi firade i stugan ute vid havet; binde kransar, åt jordgubbstårta och dansade kring midsommarstången och avslutade dagen med en mysig promenad till det lilla caféet där vi fick klappa kossorna och köpa hur mycket godis vi ville. Jag sa ju att det var en något förskönad bild. Mina barn har inte alls samma traditioner kring midsommar då alla helger har sett olika ut från år till år sedan de föddes. Det är såklart inget de lider av. för firat har vi gjort på olika sätt varje år, men jag saknar den där traditionen. Idag hoppas jag att vädret kommer visa sig från sin bästa sida så jag kan visa barnen hur jag firade midsommar när jag växte upp.
Det här kollaget från H&M får representera svensk midsommar för mig. Svensk midsommar vid havet.
Till top