Ny pall och ångestkarusellen

Everyday / Permalink / 1
God förmiddag från sängen och min utsikt för tillfället. Pallen från Lene Bjerre fyndade vi på Ellos för ett tag sedan för någon hundralapp. Det bästa med Ellos måste vara att man sällan behöver betala fullt pris för det man köper eftersom de kommer med rabattkoder var och varannnan vecka. Vi kom hem från midsommarfirande i stugan igår och sedan dess har jag haft så ont i magen. Därför har jag nu bäddat ner mig med datorn i sängen och försöker vila. Det som försvårar det hela är ångesten som har lagt sig som ett tjockt täckt över allt och jag känner hur det riktigt kryper i hela kroppen. Kanske är det priset jag får betala för midsommar, för att vara med familjen i morfars stuga och dansa kring midsommarstången nere vid havet. Kanske det i kombination med torsdagens dåliga nyheter. Jag kan inte längre sortera och skilja ut vad som beror på vad och vad som hänger ihop med vad. Jag önskar att jag kunde koncentrera mig tillräckligt mycket för att läsa i min bok men det går liksom inte i detta tillstånd. Huvudet säger åt mig att jag skulle behöva städa, att golvet ska torkas i vardagsrummet, att luckorna behöver torkas av i köket, att jag kanske ska åka och köpa lite målarpenslar så jag kan börja måla på mina små projekt. Kanske ska jag dra ut hela förrådet, sortera och slänga allt vi inte använder. Diskmaskinen behöver plockas ur, blommor behöver vattnas, fönstren putsas.. varför är alla andra så långsamma och varför måste jag göra allt själv? Sedan kommer ilskan och irritationen. Jag måste härifrån, kanske boka en resa, kanske köpa en hund, kanske skulle det kännas bättre om jag var lite snyggare, lite bättre, lite mer som någon annan. Sen PANG är jag så slut att jag gråter av trötthet. Jag vill bara vila, vila från allt.
#1 - - Lina:

Kramar! En kopp te på din balkong någon dag framöver kanske? 😘

Svar: Ja det vore ju mysigt :)
thepioneer.blogg.se

Till top