Palmstranden Vai

Resor / Permalink / 0
 På östra Kreta finns något så originellt som Europas enda naturliga palmskog och den vackra palmstranden Vai. Vägen ner till Vai är helt fantastisk. Jag har aldrig sett så många palmer på samma ställe förut. Alldeles i närheten av Vai ligger dessutom en bananplantage och vid nedfarten till stranden så hade de ställt upp ett litet marknadsstånd där de sålde egenodlade bananer. Sånt älskar jag verkligen. Medan resten av familjen badade i det underbara blåa havet så gick jag på upptäcktsfärd bland palmerna. Jag önskar att jag hade haft mer ork den där dagen så jag kunde ha gått längre och gått upp för det lilla berget som garanterat hade en maffig utsikt. Men det var fint ändå. Palmerna måste ju nästan upptäckas från marken för att man ska få en uppfattning om deras storlek och elegans. 
 
Till top