Låt oss läsa en bok, eller tre

Everyday / Permalink / 0
 Minns ni att jag nämnde att jag började läsa en ny bokserie på Kreta? Det var den här, om Polly och det lilla bageriet på strandpromenaden. Det är tre böcker i serien och jag läste den första på Kreta och började på den andra boken, som ni ser här ovan, på vägen hem. Jag gillade verkligen den första boken. För att inte avslöja för mycket så går Pollys företag i konkurs och hon gör slut med sin pojkvän och tvingas flytta till en öde ö med begränsad framkomlighet. Hon har inga pengar, inget jobb, bor på en gammal fallfärdig vind och adopterar en vild lunnefågel. Boken tilltalar verkligen den del av mig som längtar bort till något enklare. Det dyker upp inte bara en, utan två potentiella romanser och så blir det drama när Polly börjar baka bröd och sälja till öborna. Böckerna har alla ingredienser som behövs för en bra feelgood-serie. 
Till top