Som katt och hund

Everyday / Permalink / 0
De här två alltså. Uffe och Valle, bästa vänner. Jag inser att det är en lyx att ha en lekkompis till en busig liten valp. Jag behöver sällan leka och underhålla utan det gör världens snällaste katt här. Missförstå mig rätt, jag älskar att mysa och träna med Valle men att leka tycker jag inte är jätteroligt och har helt ärligt inte jättemycket energi över till. Jag är så glad över att Uffe har ärvt sin pappas alla fina ragdollegenskaper och står ut med Valles bus samtidigt som han faktiskt själv fortfarande är en kattunge (en stor sådan).
 
 
Måndagar är återhämtningsdag för mig. Egentligen är alla dagar som utmattad återhämtningsdagar men måndagar är vigda till att sova och må skit. Jag bokar aldrig in något läkar- eller kuratorbesök på måndagar. Av erfarenhet vet jag att en helg med hela familjen hemma och lite tid för återhämtning sätter sina spår. Imorse vaknade jag med en hemsk huvudvärk som inte har velat släppa på hela dagen. 
 
Till top