Jag sover bort mitt liv

Everyday / Permalink / 0
 Igår besökte jag en av mina två kuratorer. Det känns lite lyxigt att ha två. Den jag besökte igår är den som jag går till via jobbet och som ska hjälpa mig komma tillbaka i jobb sedan. Min andra kurator är via vårdcentralen och det är hos henne som jag får kbt behandling. Men åter till gårdagens besök. Eftersom jag gått hos min arbetskurator en längre tid så har jag byggt upp en annan relation och ett förtroende till henne som jag inte hunnit göra med min andra kurator ännu. Vi kollade litegrann på hur en dag kan se ut för mig just nu och då hon hade fyllt i hur mina dagar ser ut i ett schema så kunde vi se att jag de flesta dagar bara har 7 vakna timmar på ett dygn. Först tänkte jag att 7 timmar kändes mycket men ju mer jag tänkte på det desto ledsnare blev jag. 7 vakna timmar är ju ingenting. 
Jag sover bokstavligt talat bort mitt liv. Inte konstigt att jag känner mig som en 80-åring i kroppen. Det känns som att del efter del sakta stängs ner, som om jag ligger för döden. Då hon påminde mig om att jag bara är 31 år och har flera år kvar att leva och jobba så kändes det så surrealistiskt och sorgligt. Jag önskar att jag kunde backa bandet och göra om, göra rätt för att aldrig ha hamnat här. 
Till top