Ordning och reda

Everyday / Permalink / 0
  Finns det någon bättre känsla än att städa och plocka undan? Alltså missförstå mig rätt, städa kan vara bland det tråkigaste som finns när man måste dammsuga i princip varje dag för att det ska vara fräscht och hårfritt när man har husdjur. Men ibland får jag ett ryck, som häromdagen när jag drog ut hela "bra å ha rummet" här hemma och slängde ut den trasiga, gamla malmbyrån som hade ramlat ihop och gjort sitt efter elva trogna år. 
Sedan har jag helt själv (men hjälp av Ikea ritningar förstås) skruvat ihop och monterat en större och bättre byrå som rymmer allt som vi hade i plus ovanpå den gamla byrån. Jag är en sån som störs av för mycket intryck och behöver ha ordning och reda omkring mig så jag är mycket nöjd med den nya lösningen. Idag målar jag över ett par fettfläckar som blivit på de kalkmålade väggarna i vardagsrummet. Jag sparar alltid färgburkar om det finns färg kvar så man kan hålla efter om man behöver måla över någon fläck eller täcka över ett hål. 
Till top