5 dagar kvar...

Everyday / Permalink / 7

Farsens första lediga dag av 3 denna vecka och Liam bestämde sig för att ta sovmorgon till halv 8 (!) Helt otroligt. Han som har vaknat kl 6 (senast halv 7) heeeela sommaren. Kanske börjar det vända nu så vi kan återgå till dom gamla sovtiderna (20-08)...?
Däremot hoppade han helt över förmiddagssovningen och var vaken till nån gång efter kl 12 då han somnade i vagnen på stan. Ja vi var på stan idag och införskaffade vinteroverall till Liam så det är klart. Med rabattkupong gjorde vi ett riktigt fynd på 399kr. Nästa vinter då han garanterat kommer gå heltid på förskola ska vi kosta på honom en riktig POP overall men iår känns det som om den här billiga varianten från Lindex duger.

Jag har även hunnit med ett besök (förhoppningsvis mitt sista) hos Bm idag.
Nedan kan ni se dagens siffror och jämföra dom med förra graviditeten...


Gravid med nr 2 vecka 39+1:
Blodtryck: 110/70
Sf mått: 35cm
Hjärtljud: 130 slag/min



Gravid med Liam vecka 40+3 (dagen efter föddes han)
Blodtryck: 140/78
Sf mått: 39cm
Hjärtljud: 132 slag/min


Bm trodde att jag skulle få en mindre bebis denna gång, vilket är ovanligt för en andragångsföderska. Men det kunde höra ihop med att jag blev gravid igen så tätt och inte har haft tid att ta hand om mig själv lika bra denna gång. Hennes gissning var 3,6kg beroende på hur länge till jag får bära på honom. Liam vägde 3870 gram på Bf+4. Dagen innan hade jag ett Sf-mått på 39cm. Idag, gravid med nr 2, mätte mitt sf-mått endast 35cm. Inte heller har jag ökat lika mkt i vikt denna gång; +11kg jämfört med +18kg förra gången.

Bebisen ligger startklar som hon sa och hjärtljuden hade sjunkit (vilket dom även gjorde på slutet med Liam). Hela graviditeten har dom legat mellan 150-160 slag/min men idag låg dom på 130slag/min. Liam låg på 160-144 slag/min hela graviditeten men dagen innan han föddes låg han på 133 slag/min.

Jag berättade även om min blödning och Bm var övertygad om att det var för att livmoderhalsen började öppna sig (precis som jag misstänkte). Nu vet jag att det är på G på riktigt så nu är det bara att vänta...

Fick en ny tid på Bf+6 (som jag INTE tänker komma på) och ev överburenhetskontroll sker på Bf+14.

#1 - - pernilla:

Nu är det inte långt kvar!! :) Håller tummar och tår för att det är dax snart! Kram

#2 - - Sara:

Kommer Bebis imorgon tro? Coolt om det blir ännu ett tisdags barn :)

#3 - - Sara:

Ska fundera ut en önskelista förresten, eller med andra ord jag är tänker för fullt. Men en sak vet jag att jag vill ha och det är en sån där kalender som jag fick förra året :)

#4 - - Ida:

Gud vad spännande. Kan knappt fatta att det faktiskt är en baby till som ska ut! Snart är den här! Svårt att förstå, roligt och spännande!! AVIS

#5 - - Maria:

Bästföredatumet :-) för lillknodden börjar närma sig.. bäst han tänker komma snart då.. jag tittar in varje dag och väntar med spänning på att läsa att han är här. Önskar dig lycka till på förlossningen, det kommer gå super. Personalen är underbar där. Kram

#6 - - Lina:

Ett tips från mig och troligtvis alla andra pedagoger förskolärare (inte för att jag är det men ändå, lite erfarenhet har jag ju ). Du behöver inte köpa en Pop overall det är inte värt det bättre att köpa två billiga i stället för de blir skitiga och går lätt sönder ändå, och POP overallerna är inge bra de går itne att torka i torkskåp. Sen är det bättre att ha två hellre två billiga overaller så de har ombyte än en dyr och snygg med fuktig sen utgången på fm :) ;P

#7 - - Sara:

Kan inte skriva till dig, det står att du är offline

Till top