Tips mot hårda små magar?

/ Permalink / 4
Någon som har något bra tips mot hårda små magar?

Har redan testat katrinplommonpuré och messmör men inget av dom funkar nå vidare.

#1 - - Maria:

Vi är vana att han sover gott både kvälls och nattetid så när han vaknar såhär mycket blir man helt slut:) förstår att ni har det jobbigt om Noel är såhär varje kväll.



Härligt, det är bra med oss också.. Less på snön bara som jag tjatar om hela tiden..



Tyvärr har jag inga bra tips mot hårda magar, vi kör katrinplommonpuré vid behov och det fungerar för oss. Vi ger Elias ofta päronpuré (typ varje dag) det ska ju vara lätt lösande också.

#2 - - Emma - mamma till Haylee:

Hej! Nu vet jag ju inte riktigt hur det fungerar med så "stora" barn, då min dotter bara är snart 3 månader gammal. Men när hon var förstoppad använde jag mig av Sempers ersättning, BabySemp Bifidus som finns att köpa på Apoteket. Det innehåller Laktulos som fungerade superbra på henne! Det står på förpackningen att det kan användas till större barn också, även om de inte äter ersättning i vanliga fall. Om du tycker att det inte är något bra alternativ, så kan du köpa flytande Laktulos på Apoteket. En liten (men ganska stor) flaska kostar runt 39 kronor. Jag använder den till mig själv för att magen ska komma igång och arbeta bättre sedan förlossningen, men när jag märker att lillan har svårt med magen så ger jag henne några droppar Laktulos i maten :) Så det borde du prova! Jättebra fungerar det, både på mig och henne. Lycka till :) Kram

#3 - - Suss:

Ge han havregrynsgröt, då ska du se att det blir fart i maskineriet!! =D

#4 - - Helené:

Päron, kiwi, russin och vindruvor sätter iaf fart på Eltons mage ;) (Även katrinplommon och messmör)

Till top