Bokat och klart

Resor / Permalink / 6
Tänk hur fort livet vänder. Jag vaknade imorse och trodde att det vår planerade Grekland resa var körd och så gick jag in på apollo och fick syn på helt nya erbjudanden. Förut var vi inne på att åka till Samos eller Lefkas men nu kom vi istället att välja mellan Skiathos och Naxos som hade hotell till reducerat pris. Jag har alltid velat åka till Skiathos för jag vet att det är en vacker och dramatisk ö med perfekt förbindelse till Skopelos och Alonissos. Ja jag är en greknörd! Då jag var yngre brukade jag planera för en ö-luff i Grekland och jag visste exakt vilken rutt jag skulle ta och vilka platser jag ville besöka. De två hotellen som vi hittade på Skiathos kostade bara 4000 kr vardera för två personer men ingen av dem hade sådär kanonläge och låg inte vid någon jättespeciell strand (det är det viktigaste för mig då jag åker på solresa).

Istället blev vi båda två upp över öronen förälskade i Naxos och det 4-stjärniga hotellet som var reducerat där. Den resan var lite dyrare än Skiathos resan men ett riktigt kap jämfört med vad den skulle ha kostat egentligen (6600 istället för 11 000). Och jag kan helt ärligt erkänna att hotellet är halva anledningen till att vi valde det resmålet även om Naxos brukar kallas för Europas karibien. Jag har alltid bott på halvsjabbiga hotell då jag har varit utomlands, det har liksom hört till. Läget har varit det viktiga och jag har alltid sagt att man ska ju bara sova på hotellet. Men nu är det ändring på det. Nu ska jag spendera varenda minut i närheten av hotellet och njuta av lyxen. Dessutom ligger detta hotell direkt vid den vackra Plaka stranden som tydligen ska vara en av Naxos bästa. Behöver jag säga att jag är salig.

Så nu är resan bokad och klar. Naxos here we come! 




Bilder på hotellet kommer i ett senare inlägg!
#1 - - Johanna:

Det ser helt fantastiskt ut! Vill också dra iväg. När åker ni? Var det bara du och Andreas som skulle åka?

#2 - - SARA:

Lyxigt värre ;)

#3 - - Anna:

Fin bloggen blivit! :)

#4 - - Johanna:

Sv: Njaa inga bestämda planer. Vi hade tänkt att åka till kolmården, men eftersom det är så långt och ändå rätt mkt pengar så väntar vi tills barnen är äldre och får ut mer av det, istället tänkte vi åka till furuvik eller nån djurpark. Annars blir det nog att tillbringa lite tid i Henkes föräldrars stuga och kanske en tur till Sthlm till Henkes syster. :)

#5 - - Helené:

Åh, så härligt! Jag vill oxå :)

#6 - - Ida:

Nice baby! Jag känner mig sugen på en charter nån gång snart. Har ju inte rest på det sättet sen jag var i Egypten 2005. Så skönt på ett sätt att hålla sig till strand och hotell. Får bli med barnen nån gång nästa år. Eller, om man får drömma, i vinter!

Till top