Möt vår nya familjemedlem

Everyday / Permalink / 3
Saknaden efter Elton är stor. Men att köpa en ny hund är inte ett alternativ just nu. Det skulle ändå inte vara Elton. Det var väldigt mycket personlighet i en liten kropp och han kommer aldrig gå att ersätta. Samtidigt så är saknaden efter ett husdjur stort. Så istället fick det bli en katt. Jag har funderat och spanat ett par veckor men hållt det helt för mig själv. Jag ville fundera igenom det utan inflytande från andra och inte ta något förhastat beslut. I torsdags på skolan fick jag se en liten tjej som jag inte kunde motstå. I fredags blev det klart att hon var vår och igår åkte vi sju mil och hämtade hem henne. En söt liten sköldpaddsfärgad tjej på 12 veckor som efter många om och men fick namnet Isa. Liams förslag var Isa och Noel ville att hon skulle heta Pussel-Kim men tillslut kunde vi enas om namnet Isa utan några ledsna miner. Noel håller dock namnet Pussel-Kim till en svart liten killkatt säger han. Haha, barn alltså. Vad får de allt ifrån?
 
Isa har nu varit hos oss ett dygn och hon är en så duktig och självständig liten tjej. Hon går på lådan (inga olyckor har hänt än så länge), äter bra av torrfodret, har inte rivit ner något och sover större delen av dagen då hon inte busar med barnen. Hon har träffat Simba (mina föräldrars golden retriever) och meddelat att det är hon som bestämmer så nu är de kompisar och pussas o. leker. Hon kurrar jättehögt och hela tiden och Liam tycker att hon stör honom när han ska sova. Istället fick hon sova inne hos oss inatt och hon sov hela natten utan problem. Hon har varit ensam en stund och då jag kom hem igen så låg hon på fönsterbrädan inne på barnens rum och sov. Det verkar vara hennes favoritplats. Varmt och skönt ovanför elementet och hon har uppsikt över vad barnen gör. Jag inbillar mig att hon är en ganska lugn kattunge. Väldigt nyfiken men lite skeptisk till nya människor. Hon har precis börjat ty sig till oss. 
 
Det är så roligt att man verkligen kan se hennes föräldrar i henne. Hennes röda mamma och hennes svarta pappa. 
 
 
#1 - - Sophia:

Söt kisse ;) fina färger hihi

Svar: Japp hon är riktigt fin :)
thepioneer.blogg.se

#2 - - Pernilla:

Hon är så fantastiskt söt!!! Jag vill träffa henne snart :)

Svar: Ja du är välkommen ;)
thepioneer.blogg.se

#3 - - Pia Carlsson:

Gud vilken fin katt. Jätte fin i färgerna. men vad hände med Elton? Kram!

Till top