Försöker skapa ett hem

Everyday / Permalink / 0
Jag tror inte att det är någon hemlighet att jag gått från att vara sambo och bonusmamma till att vara ensamstående igen. Lägenheten känns plötsligt väldigt stor och ofärdig. Jag vill fixa och göra den till min, min och barnens. 
 
 Mitt stora vardagsrum är ett rum som i dagsläget är väldigt oklart. Jag var i behov av någonstans att förvara alla mina böcker men samtidigt var jag inte så sugen på en traditionell bokhylla. Jag köpte tre Billybokhyllor och provar just nu att ha böckerna stående med ryggen inåt för att skapa ett mer harmonsikt intryck. Tanken är att de ska skruvas ihop, hålen ska spacklas igen och sedan ska de målas. 
 
Nästa sak på att göra listan är att flytta taklampan så att den sitter centrerat ovanför soffbordet. Sedan har vi det största irritationsmomentet just nu för mig, sofforna. Det är modulsoffor från ikea som heter Söderhamn. Men på ena sidan har jag två ettor ihopsatta och på andra sidan en tvåa så de är inte identiska och har inte lika antal ben. Jag köpte dem ju begagnat i våras och tanken var först att de skulle sitta ihop som en fyrsitssoffa med ett hörn. Nu provar jag att ha dem såhär mittemot varandra istället men vi får se var det slutar. Soffklädseln ska bytas ut också. Det bestämde jag redan när jag köpte soffan men sedan har det inte riktigt funnits ekonomi för det.
 
 Jag älskar den här ullmattan från Rusta som är en kopia på Hays matta Peas. Problemet är att den inte riktigt går ihop med soffklädseln. Jag vill ha en soffklädsel utan struktur. Helst i linne men jag kommer nog få nöja mig med bomull.
 
 
Till top