Typiskt bra söndag

Everyday / Permalink / 0
 
Här sitter jag i soffan med datorn i knät och äter glass direkt ut kartongen. Typiskt bra söndag med andra ord. Jag provar något nytt idag, Rocky road från Lejonet & björnen. Lite för söt för min smak som föredrar Halfbaked från Ben & jerrys eller Sias kladdkakeglass. Men glass är alltid glass och det funkar så länge det är choklad i. Barnen har precis anlänt också så det känns sådär som att ordningen är återställd igen. De nästan 100 kvadraten känns inte så tomma längre när de fylls med prat och skratt inifrån barnens rum. Jag har tänt varenda värmeljus jag har, lägenhetens samtliga nio julstjärnor och julgranen som jag plockade fram här i veckan. Jag har lovat mig själv att försöka njuta av december i år och inte stressa mig igenom den. Klyschigt nog så har snön äntligen börjat falla utanför fönstret också. Inte årets första men efter en vecka med regn och blåst är snön välkommen. 
 
Till top