Pins från maj

Everyday / Permalink / 0
 
Att få till det här med att blogga visade sig vara enklare sagt än gjort. Tid och ork är alltid en bristvara nu för tiden. Men här kommer ett par pins från de senaste veckorna.
 
Kaniner, kaniner, kaniner. Mina barn har aldrig tjatat om husdjur då vi alltid har haft hund och/eller katt men den sista tiden har en av dom börjat tjata om en kanin eller hamster. En hamster är lätt att säga nej till då jag inte är så förtjust i dom själv men en kanin önskade jag mig själv när jag var liten. Och visst är dom väl söta men det känns inte rätt att köpa en kanin som ska sitta ensam inomhus i en bur hela livet. Så nej någon kanin blir det inte men visst kan man väl kolla på dom söta ändå. Blått, blått, blått. Jag kommer alltid tillbaka till blått. Jag saknar verkligen mitt mörkblå sovrum ibland och det här blå köket är så fint. Step into the daylight and let it go. Mitt mantra just nu då nätterna och drömmarna stjäl all energi. Jag längtar bort och iväg. Det behöver inte vara långt bort och det behöver inte vara flådigt. En europeisk stad skulle vara perfekt. Bara få vandra på nya gator och andas ny luft. På tal om blått så har Bemz senaste kollektion fått mig att snegla lite mot ett blått sofföverdrag till min söderhamnsoffa. Så fint till de dämpade, naturnära färger jag har här hemma.  Frågan är om jag skulle ledsna?
Till top