En mindre krasch

Everyday / Permalink / 0
Ett par dagars ledighet resulterade som rubriken antyder i en mindre krasch för min del. Egentligen inte så oväntat men jag var inte alls beredd. Det handlade inte om mina vanliga utmattningssymptom som ljus- och ljudkänslighet, dåligt arbetsminne och en enorm trötthet utan nu var det nedstämdheten som slog till. De där djupa dipparna som jag inte vill ha igen. Som tur var hade jag tid hos kurator inbokad och fick hjälp att inte hamna i ett tillstånd av total flykt och panik. 
 
Saker som hjälper mot ångest:
Städa. Att låta hjärnan vila och kroppen jobba. Belöningen blir en trött och avslappnad kropp och ett rent och snyggt hem. Barnen. Bara vetskapen att de finns och är i närheten. Djuren. En varm och mysig liten fyrbenting (eller två) som kryper upp nära intill. Musik. Melissa Horns nya skiva har gått non stop här hemma de senaste två veckorna. Sång från ett kalas gillar jag särskilt mycket. Perspektiv. Gå utomhus, ta ett par djupa andetag och titta uppåt. Inatt tog jag med mig hunden ut och tittade på den stjärnklara himlen och letade efter alla de stjärntecknen som jag lärde mig på astrologin på gymnasiet.

Till top