Vi gör ett nytt försök

Everyday / Permalink / 0
 
 Hej bloggen. Nu var det ett tag sen sist. Sommaren har kommit och gått. Skratt har byts ut mot tårar och värmen mot kyligare vindar. Hösten är här på riktigt nu. Min favoritårstid. Jag har börjat jobba och är singel igen. Det finns saker att skriva om helt enkelt. Hjärtat är tungt men lusten att skapa finns där.

Även min Pinterest visar spår av den rådande årstiden. Jag har blivit lite förälskad i Jotuns nya brända terracottafärg Adventure men inser att det nog är lite för mycket rött i färgen för att jag inte skulle ledsna ganska fort. Istället har jag letat mig åt mer beige-ljusbruna-jordiga väggfärger. 
Barret har inte färgats på fyra år nu och skulle definitivt behöva fräschas upp lite. Topparna har jag klippt själv hemma men med mitt tunna hår kollar jag alltid lite längtansfullt mot en kortare frisyr. Jag tyckte att denna var väldigt snygg och höstfräsch. Jag anar ett mönster i mina pins. Jag går nog igenom ett typiskt breakup just nu med önskan att göra stora förändringar både inrednings- och utseendemässigt. Kanske är det lika bra att plånboken inte godkänner några stora utgifter ett tag framöver. Men jag vill ändå göra hemmet till mitt. Just nu känns det mest bara som kaos fast jag bott här i ett år. 

Till top