Mammas duktiga killar

Pojkarna / Permalink / 3
Jag måste bara få skryta lite.
Igår kväll började Liam gnugga sig i ögonen strax efter kl 18. En halvtimme senare fick han sin vällingflaska och la sig i sängen och åt, nappen låg bredvid på kudden. Jag drog fram alla julgardiner och ställde fram strykbräda och strykjärn. Tycker det är så tyst på Liams rum så jag sticker in huvudet och då ligger han där och sover. Tutten i munnen och vällingflaskan på kanten så jag kan ta den. Det är andra dagen i rad nu som han somnar utan oss i rummet. I vanliga fall somnar han alltid själv i sin säng men brukar vilja att man sitter därinne med honom tills han somnat. Det är ju också mysigt men det är ju skönt om han kan somna själv utan oss också, speciellt nu när dom är två och jag ofta är själv vid nattning.

Noel var inte sämre han utan han somnade i pappas armar framför teven runt 19 tiden. Då hade jag ammat honom senast en timme tidigare. Då Ante åkte iväg på jobbet la han ner honom i sängen och där sov han till tjugo i fem imorse. Helt otroligt, nästan 11 timmar utan mat varav 10 timmars oavbruten sömn.

Sedan att jag bara sov 5 timmar är ju en annan sak men jag har bara mig själv att skylla att jag låg och läste så länge.

#1 - - Johanna:

Men vad fuskigt!! Hur lyckas du få Noel att sova så länge? Milton vägrar sova om inte vi också är i sovrummet, så han somnar oftast vid 22-23tiden när vi lägger oss och vaknar var 3e timme och ska äta på natten!

#2 - - Sussi:

Vilka duktiga killar! Ja, det är skönt när nattningen fungerar så exemplariskt bra då och då!

Man har lite mer ork till annat på kvällskvisten!

#3 - - Helené:

Oj, vilkat duktiga pojkar du har! :) Härligt! Hoppas dom gör repris på de ;)



Vi har faktist fått de ganska bra med Eltons nätter vi med! :) Äntligen!

Dock har Elton somnat 22-22:30 dom två senaste kvällarna :S (har åkt bil så han somnat och sedan vägra somna om..)

Men då väger han upp med att sova till 8:30 och 09 iaf ;) Tur de!



Men i kväll ska vi tillbaks till vanorna! :)

Till top