Naxos dag 3

Resor / Permalink / 2
Den sista och blåsigaste dagen. Vi struntade i stranden och låg vid poolen istället. Började läsa nya böcker och jag blir fullständigt förälskad i min {Jellycode road}. Vid lunchtid promenerade vi bort till stammisrestaurangen och åt världens godaste carbonara. Jag skulle kunna skriva en bok om pasta carbonara jorden runt för jag har ätit det på alla platser jag har besökt men den här vara definitivt en av favoriterna och tro det eller ej men den jag åt i Rom var nog den värsta. Efter lunchen tog vi en tur längs Plaka beach innan vi gick hem och duschade och tog bussen in till stan. Jag älskade Plaka, den mysiga lilla turistorten med den underbara stranden men Chora/Naxos town var så ååååh ♥ Precis som jag har tänkt mig att det ska se ut i Kykladerna. Vita hus byggda på höjden, blåa dörrar och små trånga stengator.
 
Dessutom gick bussarna mellan Plaka-Naxos town varje halvtimme mellan 8-24 varje dag och kostade bara 1,6 euro så det var riktigt smidigt att ta sig till stan. Jag blev blixtförälskad i the old market och efter att vi njutit av solnedgången över Potara (Den stora porten som byggdes till Apollos ära. Enligt myten växte han upp på Naxos.) så tvingade jag in mannen i gränderna igen för en middag i det gamla området.
 


Någon som vet varför grekerna serverar vin i små snapsglas? ↑
Grymt störande då jag tycker vinglaset är halva grejen med att dricka vin.
Dessutom serverar de rödvinet iskallt till min mans stora ära.
#1 - - mamma:

Man blir inte så full med små glas ;)
Vin i Grekland är inte fest som i Sverige utan bara en dryck, vilken som helst.

#2 - - Johanna:

Underbara bilder som alltid. Du är så fantastiskt duktig. Önskar jag orkade ta mig tid att öva och lära mig. :)

Svar: Tack Johanna vad gullig du är!
thepioneer.blogg.se

Till top