Blyg

/ Permalink / 2
I eftermiddag följde Liam med sin far till pizzerian och hämtade en pizza. Som vanligt fick han en klubba som han stolt visade för mig då han kom hem.


Liam: Titta, jag har fått en klubba.

Jag: Vad kul. Sa du tack då?

Liam: Näe

En stunds tystnad.

Liam: Jag sa inte tack för jag var blyg.

Jag: Jaha...

Liam: Ja det är när man träffar nån man inte känner igen, då blir man blyg.


Han sätter sig ner och äter sin pizza och efter en stund kommer Noel (som fortfarande inte äter någon mat). Han ställer sig bakom väggen och kikar busigt fram på oss som sitter vid köksbordet.


Jag: Kom Noel så kan du få smaka lite pizza av Liam.

Liam: Mamma, han är nog blyg. Han känner nog inte igen oss.




#1 - - SARA:

Haha tokunge!

#2 - - Emma - Mamma till Viggo & Melker.:

Haha, vad sött! Barn är verkligen för härliga :) Vad jag skrattade när jag läste haha!!!

Till top