Blå Koral

/ Permalink / 4
Igår sov jag oroligt. Jag drömde mardrömmar om båtar och stora flodvågor. Jag misstänker att denna bok är anledningen. Den andra delen i Louise Boije af Gennäs trilogi om de 6 vännerna Viktor, Sanna, Pella, Stefan, Jalle och Liv ligger just nu på mitt sängbord. Jag har kommit halvvägs i den massiva jätten på 600 sidor som skildrar Sverige från år 2000 fram till idag. För det är vad de här böckerna handlar om. Nutidshistoria. Hur vi människor påverkas av inre och yttre kriser. Jag tycker att idén till bokserien är genial men ibland faller Boije af Gennäs lite platt på sina höga ambitioner och ibland kan jag sakna större djupdykningar. Men när hon skildrar de stora händelserna är hon som bäst. World trade center. Mordet på Anna Lindh. Flodvågskatastrofen i Thailand. Det är där hon berör och får mig att vilja läsa vidare. Jag väntar med spänning på att få veta vilka fler händelser hon kommer att ta upp och låta sina karaktärer påverkas av. 
 
Första delen i trilogin heter Högre än alla himlar.
 
 
#1 - - klara engström:

Fin header!

#2 - - Maria:

Har just börjat läsa samma bok här! Den är lite tung att ha med ut i handväskan men annars är den toppen! :)

Svar: Åh vad roligt att vi läser samma. Ja det kan jag tänka mig ;)
thepioneer.blogg.se

#3 - - johanna:

mysig blogg :)

Kolla gärna in min blogg där jag skriver om förberedelserna inför min flytt till Kalifornien. 9 augusti smäller det! :D

#4 - - JUNITJEJ:

Den borde man kanske läsa.

Till top