Början på augusti

Everyday / Permalink / 0
Augusti är här och imorgon har jag varit mamma i nio år. Inte konstigt att det börjar kännas som en evighet och att det är allt svårare att minnas vad en gjorde med all tid innan en fick barn. Annars har augusti inte börjat något vidare bra för mig. Jag har råkat slå sönder min iphone och verkar bli utan minst en vecka till men jag har lyckats få tag på en äldre smartphone så att jag åtminstone går att få tag på via sms. För den blivande nioåringen har den senaste veckan också varit väldigt jobbig. När han gick från att räkna ner veckor till dagar så hände något och den där otåligheten slog till som gör att han behöver bekräftelse flera gånger per dag hur många dagar det är kvar. Det här med presenter är också jobbigt. Först hade han svårt att komma på något han önskade sig och nu tycker han att det är väldigt jobbigt att han inte vet vad han kommer få i paketen. Imorgon ska vi ha ett litet kalas för den närmsta familjen och jag ska försöka sno några kramar från min älskade nioåring.
Till top