Nedsatt hörsel

Everyday / Permalink / 0
Då den envisa förkylningen vägrar försvinna och regnet öser ner utanför fönstret så känns det passande att fortsätta med tedrickandet här hemma. I vanliga fall dricker jag te alla årstider utom på sommaren men nu gör jag ett undantag. Förhoppningsvis gör det underverk för min stackars hals. Något annat som jag hoppas ska gå till sig snart är min hörsel. Det här känns smått absurt att skriva men för ca två veckor sedan började jag märka att min hörsel är rejält nedsatt. Nu har det gått så långt att Liam har börjat skriva lappar till mig när han vill något och om jag ska kolla på teve måste jag ha volymen på 30 istället för 20 som jag hade förut och då är det fortfarande vissa ljud som jag inte uppfattar. Ger det inte med sig med förkylningen så ska jag kolla upp det. Först trodde jag att det kanske var en biverkning av mina nya mediciner men hörselnedsättning finns inte med i den långa listan över biverkningar. Jag kan inte heller peka ut ett öra som mer utsatt än det andra och problemen började som sagt över en vecka innan förkylningen bröt ut.
Till top