Nu är jag tillbaka och jag har lejonet med mig

Everyday / Permalink / 0
Äntligen har det här lejonet fått komma fram ur garderoben där han stått och samlat damm sedan slutet av februari då jag köpte honom för ett presentkort som jag fick när jag fyllde år. Dels har jag haft lite svårt att hitta någon blomma som passade och när jag väl köpte blomman så tog orken slut där. Men nu så är den maffiga monsteran äntligen på plats i krukan. Platsen är dock tillfällig då jag tror att krukan kommer komma mer till sin fulla rätt mot en färgad vägg men den får stå där på Ingegerd Råman stolen så länge. 
 
Det blev en oplanerad paus för mig från sociala medier denna vecka. Eller en paus från alla sociala sammanhang kanske jag ska skriva. Jag har nämligen haft det väldigt jobbigt och inte orkat med ens de närmaste. Det blev för mycket saker som hände samtidigt helt enkelt. Först blev jag förkyld och fick feber, sedan tappade jag hörseln (den är nästan återställd nu, tack o lov) och sambons syskon samlades här i Sundsvall för första gången på länge och det innebar middag och sociala sammanhang (även om jag avstod från vissa aktiviteter). Sedan tog sambons semester slut i måndags och jag har varit själv med barnen denna vecka då han jobbat. Till råga på allt så gjorde Uffe illa tassen och har hoppat runt på tre ben men nu verkar det ha gått till sig så vi slapp uppsöka veterinär. Vi har haft vår beskräda del av besök där så det räcker för ett tag framöver. Som sagt, liiite för mycket saker samtidigt för en utmattad hjärna. Nu hoppas jag att jag ska få lite energi så jag orkar göra något med barnen de här sista två veckorna på deras sommarlov. 
 
 
Till top