Jag sover med balkongdörren öppen inatt

Everyday / Permalink / 0
 Ordningen är återställd här hemma igen och barnen ligger och sover i sina sängar. Som det ska vara. Jag kan inte förstå att Noel varit på läger och sovit i sovsäck, ätit medhavd matsäck och badat tills han stupat (bokstavligen för han har sår hela kroppen). Det skulle jag aldrig ha vågat då jag var sju år och nyss hade gått ut ettan. Det var så roligt att se hur mallig han var idag när jag hämtade hem honom och jag kan inte minnas när jag möttes av ett barn som slängde sig kring min hals senast. Noel var helt slut efter sina äventyr så han somnade tidigt ikväll. Det gav mig lite mer tid med Liam och vi bäddade ner oss tillsammans i hans säng och låg och pratade om ditten och datten i närmare en timme. Nu har jag flyttat ut sängen till balkongen och ligger här under mitt varma täcke och myser. Jag misstänker att jag kommer få sällskap inom kort, så fort de fyrbenta upptäcker att jag ligger här ute. Det bästa med tre katter måste vara att jag aldrig behöver vara ensam. Något annat som jag gillar är den här platsen. Balkongen fungerar verkligen som ett extrarum för oss på somrarna och jag spenderar så mycket tid härute i "min" lilla myshörna. Vi får se om jag blir kvar här ute inatt eller om jag smyger in till resten av familjen om en stund.
Till top