When life gives you lemons... go to a spa

Everyday / Permalink / 0
 Har ni någon gång känt att universum är emot er? Att det bokstavligen måste sitta någon däruppe och lägga krokben för er i tid och otid. Min sambo och jag har råkat ut för detta sedan vi träffades för snart elva år sedan. Ibland vågar jag knappt berätta för folk för jag är rädd att de ska tro att jag bara hittar på och överdriver. Kan man verkligen ha sådan otur? Igår var det dags igen, mer om det i ett senare inlägg. Men jag tänker inte låta det förstöra den här helgen som jag faktiskt har sett fram emot. Så efter att jag hade haft mitt lilla meltdown igår eftermiddag så dukade jag upp ett litet hemmaspa till mig själv. Mina ögonbryn var i desperat behov av lite kärlek med pincetten då jag inte rört dem sedan jag blev sjukskriven i slutet av mars (och troligen långt innan dess). Sedan fick fötterna lite välbehövd kärlek och hela spabehandlingen avslutades i duschen där jag rakade benen (!), skrubbade hela mig med min egengjorda skrubb och packade in håret. Tänk att jag gjorde sånt här regelbundet och kanske lite väl ofta då jag var yngre. Kanske går det att hitta någon hälsaosam medelväg för nu känner jag mig som en mycket gladare och fräschare människa. 
Till top