Hej fredag

Everyday / Permalink / 0
God morgon fredag och snart helg.
Den här helgen ska jag försöka njuta och samla lite energi så jag inte är lika slut som jag brukar vara efter en helg. Vi har delat upp oss och tagit varsitt barn i helgen. Noel gör sin första älgjakt med pappan och Liam och jag är här hemma med djuren. Vi ska äntligen måla om på hans rum som jag lovat sedan jag målade om vårt sovrum för ett par veckor sedan. Liam gillade verkligen den mörkblå färgen som vi hade i sovrummet och ibland kan förändringar vara ganska jobbiga för honom så vi bestämde att han skulle få måla en blå fondvägg inne på sitt rum istället. Så det ska vi göra i helgen plus att vi ska fräscha till resterande vita väggar som blivit lite missfärgade på de två år sedan jag målade dem senast. I övrigt kommer det nog bli sena kvällar och långa sovmorgnar om jag känner min son rätt.
 
Jag kom på att jag glömt visa er vad jag gjort i vardagsrummet. De linblå väggarna som ni ser på bilderna nedan är ett minne blott. Sedan har jag möblerat om lite men jag känner mig inte riktigt klar ännu. En ny soffa står ju överst på vår önskelista, dels för att vår börjar bli gammal och sliten och dels för att den vi har nu inte passar jättebra med resterande inredning, vilket blev ännu tydligare sedan vi målade om. 
 
Till top