Juldagen

Everyday / Permalink / 0
 
Idag har vi en riktig vilodag här hemma, jag och mina två fyrbentingar. Huvudet är lite trött efter firandet igår. Jag byggde bilgarage och Lego med syskonbarnen. Besökte farmors grav och tände ljus. Åt prinskorv och drack julmust. Kramade om mina föräldrar och min morfar. Jag fick ett par julklappar också och jag längtar till jag får hugga in på mitt nya pussel som jag fick av Jazz. Men det får bli imorgon kväll efter det sista julfirandet som går av stapeln hemma hos mig. Köksbordet är nämligen redan dukat och klart. Det har jag också gjort idag. Strukit linneduken, vikt tygservetter och gjort bordsdekorationer. 
 
 
Igår kväll när vi var på väg hem från mamma o pappa började det äntligen snöa och det har snöat sedan dess. Valle fick ett nytt koppel i julklapp som han går så bra med så vi har varit på två långpromenader idag. Jag älskar att promenera när det snöar. Allt blir så tyst och fridfullt. Valle gillar också snön men han tycker mer om att springa i snödrivor och mula sig själv. 
 
 
Det lilla gossedjuret som han ligger bredvid är den enda leksak han leker med. Gubben kallar vi den och det är egentligen ett djur från Fantastic beasts som Noel köpte åt honom på semestern i somras. Han älskar att apportera den eller slänga runt med den själv om ingen orkar leka med honom och den ligger aldrig långt ifrån honom. Han vaktar den också från katten ifall hon skulle få för sig att ta den av honom (vilket hon aldrig gör men ändå). 
 
Det blev ett inlägg om lite allt möjligt. Jag ville egentligen bara skriva ett par rader om en ganska rofylld dag och visa den söta bildserien på Valle. Och så ville jag önska god jul såklart!
Till top